Voordat Idella, samen met Raet, onderdeel werd van de Visma-familie, was het een eigen software-ontwikkelaar voor de financiële sector. In 2018 werd Idella (voorheen Piramide Finance) overgenomen door de Noorse veelvraat. Dat betekende dat de door ons ontwikkelde huisstijl aan de wilgen werd gehangen en de organisatie gebruik ging maken van de globale visuele stijl van Visma.
Dat betekende ook een nieuwe identiteit en nieuw verhaal. De vraag was: hoe goed konden we de Scandinavische oorsprong van Visma combineren met de Nederlandse stijl van Idella? Vrij aardig, bleek. De ontspannen, laid back-cultuur van het noorden is zowel herkenbaar als nét even anders, op een prettige manier. Niet alleen passen typisch Noorse waarden zoals gelijkwaardigheid, eerlijkheid, aandacht voor kwaliteit van leven, comfort en welzijn heel goed bij wat we hier belangrijk vinden.
Waarin zij anders zijn (lees: berg, fjord, dramatisch landschap), kan worden gebruikt om iets bijzonders, iets aangenaams ‘exotisch’ toe te voegen. Iets dat mooi past bij het gevoel dat we willen creëren: vrijheid, bewegingsruimte en zelfbeschikking die de digitale producten van Visma Idella je geven.
Visma is zich goed bewust van de impact die het bedrijf heeft en wil actief deelnemen aan de maatschappij waarvan ze onderdeel zijn. De Sustainable Development Goals (SDGs) zijn daarvoor richtlijn en helpen om prioriteiten te stellen en effecten te meten. Vooral doelen 5 (gendergelijkheid), 7 (betaalbare en schone energie), 10 (verminderen van ongelijkheid), 12 (verantwoorde productie en consumptie), 13 (klimaatactie) en 17 (partnerships) spelen een rol in beleid en uitvoering.
Ook schenkt de Visma-groep elk kwartaal een bedrag aan een organisatie die zich bezighoudt met milieubescherming en krijgen niet-gouvernementele organisaties die over nationale grenzen heen werken, ondersteuning. Visma hanteert ook een gedragscode voor leveranciers met paragrafen over non-discriminatie en diversiteit, eerlijk- en gelijk loon, gezondheid en veiligheid, privacy en beveiliging, voorkomen van corruptie en omkoping en milieubeheer.
Nieuw communicatie- en marketingconcept passend binnen de Visma-stijl, schetsen voor website, redactioneel ontwerp, sales enablement (presentaties, story boards, illustraties), social media (banners, video), arbeidsmarktcommunicatie.
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service