logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Aanpak

Het complete plaatje voor organisaties die MVO serieus nemen
Manufesta helpt bedrijven en organisaties die niet alleen geld willen verdienen, maar ook een positieve bijdrage willen leveren aan hun omgeving en de wereld als geheel. We hebben daarvoor een complete werkwijze ontwikkeld, waar dóen voorop staat. Hiermee  krijgen we ook jouw organisatie in beweging.
kinderen-in-het-bos

Zicht op je impact

Iedere organisatie, los van de sector waarin zij actief is, oefent invloed uit op haar omgeving. Deze impact is het startpunt van ons werk. We brengen in kaart welke dat op dit moment is voor jouw bedrijf of organisatie. We kijken hiervoor naar alle aspecten van de bedrijfsvoering.

Dan gaan we naar de toekomst kijken en bedenken op welke vlakken je wilt verbeteren. Aan welke maatschappelijke doelen wil je bijdragen? Wat past bij je organisatie, bedrijfsprocessen en cultuur? Dit leggen we vast. In een later stadium gaan we kijken welke maatregelen er nodig en haalbaar zijn om deze tot stand te brengen.

Manufesta-kwadranten impactanalyse

Identiteit, visie en waarden

Manufesta fasen positionering

In een aantal inspirerende sessies geven we samen een antwoord op vragen zoals: Wie zijn wij als organisatie?, Waar staan we voor?, Welke rol willen wij spelen voor onze doelgroepen? en Wat maakt ons uniek en onderscheidend? Ook kijken we nauwkeurig wie je directe en indirecte doelgroepen zijn, wat hun doelstellingen en uitdagingen zijn en hoe je hen het beste kunt helpen met wat je organisatie doet. 

Afhankelijk van leeftijd en volwassenheid van de organisatie is de volgorde waarin we deze vragen stellen anders. Het resultaat van deze strategische sessies wordt vastgelegd in een korte en praktische rapportage.

Activatie en communicatie

In deze fase gaan we de inzichten uit de vorige fase inzetten om tot zichtbare acties te komen. Met de resultaten uit de impactanalyse maken we een plan voor concrete vervolgstappen. Welke veranderingen in je in- en externe bedrijfsvoering zijn wenselijk en haalbaar? En welke acties voor het verbeteren van je impact kun je op korte en lange termijn realiseren?

Die verbeteringen en acties gaan we gebruiken in je verhaal naar de buitenwereld. We bedenken eerst een duidelijke communicatie- en marketingstrategie. Dan ontwerpen we een krachtig creatief concept waarmee je boodschap aankomt en blijft hangen. Dit concept rollen we uit over alle uitingen en kanalen waarmee je je doelgroepen bereikt.

Schema kern van je boodschap
Ben je bezig met verduurzaming? Werk je aan een positieve impact op je omgeving en wil je dat gebruiken in je branding en communicatie? Dan kunnen wij je helpen. We praten graag met je over je plannen en vragen.
Neem contact op >

Onze visie op branding

Branding
Door jezelf te ontwikkelen als merk, raak je een snaar bij je doelgroepen. Maar hoe doe je dat?
wat is branding
Impact
Iedere organisatie heeft impact op haar omgeving. Wat ben jij bereid om daarmee te doen?
waarde van impact
Post-purpose
Een krachtige boodschap vanuit reële actie, niet met mooie verhalen en gelikte plaatjes.
the next step
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menucross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram