logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Aanbod

We gebruiken de kracht van branding om de wereld beter te maken
We helpen jouw organisatie om in beweging te komen, haar positieve impact op de wereld te vergroten en dit als basis van je merk in te zetten om zo jouw reputatie te versterken. Hiervoor hebben we een samenhangend pakket van diensten ontwikkeld.

Dit is wat we voor je doen

We bestrijken een breed werkveld. Voor het overzicht hebben we het verdeeld in vier onderwerpen. Het resultaat? Jouw bijdrage aan een betere wereld, een frisse wind en nieuw leven in je organisatie, enthousiaste medewerkers die weten waaraan ze bijdragen en een krachtige presentatie waarmee je relevant en aantrekkelijk wordt voor de buitenwereld.

We ontwikkelen je merk op basis van je maatschappelijke impact

In een korte serie inspirerende en stevige workshops brengen we jouw impact en je toekomstvisie in kaart. Samen stellen we vast waar je voor staat, hoe je tegen de wereld van straks aankijkt en welke rol jouw organisatie hierin kan spelen.

Impactanalyse

Wat is je reële impact? Misschien heb je daar een ruw idee van, maar durf je het niet echt onder ogen te zien. Wij helpen je met praktische werkvormen om een 360° view van je organisatie te maken en je ‘ongemakkelijke werkelijkheid’ zichtbaar te maken. Bedenk dat veel van je impact al goed is – je creëert allang waarde voor anderen. Het gaat erom te zien waar je kunt verbeteren.

Jouw ideale toekomst

Echte verandering ontstaat vanuit een verlangen naar een betere toekomst. In deze fase laten we jou je ideale wereld schetsen. Hoe ziet die eruit? En: op welke manier heeft jouw organisatie hieraan bijgedragen? In een stevige maar inspirerende sessie maken jouw droom zo levend mogelijk, zodat deze als voorbeeld kan dienen voor iedereen in en buiten het bedrijf.

Merkpositionering en identiteit

Branding gaat niet over je ‘wat’ maar over je ‘wie’ en ‘hoe’. Mensen willen weten met wie ze te maken hebben, en dat blijkt uit je visie, missie en identiteit. Met praktische en bewezen werkvormen halen we deze boven tafel. We kijken ook naar je onderscheidend vermogen op basis van jouw authentieke persoonlijkheid.

Voor wie doe je het?

We stellen vast wie je belangrijkste doelgroepen zijn en kruipen in hun huid. Wat zijn hun uitdagingen en waarmee kun jij hen het beste helpen? Wat zijn hun persoonlijke en professionele doelen? Waar zijn ze te vinden zijn en waardoor worden zij aangetrokken? Jouw boodschap wordt effectiever als je precies weet tegen wie je praat en wat zijn van je willen horen.

We brengen je in beweging

We helpen je om de stap te zetten van intentie naar actie en om jouw impact positief in te zetten
. We kijken naar waar en hoe je verbeteringen kunt aanbrengen. We helpen je een plan te ontwerpen met vervolgstappen voor concrete acties en verbetering van je in- en externe bedrijfsvoering.

Prioriteiten stellen

Uit de impactanalyse zijn meerdere punten naar voren gekomen waarop je stappen kunt zetten. We kijken naar haalbaarheid, wenselijkheid en effect. Stelregel is: waar je grootste uitdaging ligt, is precies waar je de meeste verbetering kunt realiseren. Daar gaan we dus op focussen. Maar we vergeten het laaghangende fruit niet.

Nieuwe doelen en nieuwe wegen

Stel jezelf ‘ondenkbare’ doelen – dingen waarvan je altijd dacht dat ze onbereikbaar waren. Geef jezelf een opdracht die een echte systeemverandering vraagt en waarmee de hele organisatie in beweging komt. Door deze in cijfers te vangen, maak je het meetbaar en kun je zien hoe je het doet.

Voorlopers en achterblijvers

Echte verandering begint bij het management: zij laten voorbeeldgedrag zien, inspireren de organisatie met hun visie en faciliteren de verandering. Maar het werkt alleen als je medewerkers volmondig ‘ja’ zeggen. Dat gebeurt niet vanzelf. Door je op de koplopers te richten en een goede interne campagne te voeren, geef je iedereen een kans om mee te doen.

Van brandgap naar roadmap

Als je je doelen hebt vastgesteld, ga je een plan maken om ze te realiseren. Hou ruimte voor meerdere routes en een flexibele strategie. Omdat het vaak om een echte systeem-transformatie gaat, kost het tijd. Je begint aan een reis waarin je nieuwe dingen leert, op onbekende dingen stuit en oplossingen moet uitvogelen. Zoek hierbij partnerships met anderen. Neem iedereen mee in je droom.

We geven je een authentieke stem en bijpassende vorm

We ontwerpen de uitstraling die past bij de nieuwe toekomstvisie van je organisatie. We helpen je met hoe je eruit ziet, waarover je praat en hoe je klinkt. Dat verbinden we met de verwachtingen van je doelgroepen, zodat je weet dat jouw boodschap effectief is.

Creatief concept en merkbeleving

In deze fase onderzoeken we de manier waarop we jouw uitstraling het beste vorm kunnen geven. We beantwoorden de belangrijkste vragen die jouw merkbeleving bepalen: Wat maakt je aantrekkelijk? Welke uitstraling past bij je nieuwe koers? Over welke onderwerpen praat je?  Wat wil je dat je doelgroepen hiervan meenemen en hoe wil je ze raken? Welke tone of voice en visual past hierbij?

Propositie, boodschap en corporate story

Iedere organisatie heeft een eigen verhaal. Hierin vertel je wie je bent, waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat. De ingrediënten van dit verhaal zijn vastgesteld in de strategiefase – hier gaan we er de juiste woorden voor vinden. Woorden die je doelgroepen raken zodat zij je meerwaarde voor hen zien en bereid zijn om iets met je te doen.

Visuele vertaling en huisstijl

Tijd om het (digitale) kleurpotlood, fototoestel en tekenpapier erbij te halen. Op basis van al het voorgaande gaan we vorm geven aan je presentatie. Dat kan heel uitgebreid zijn (van naam, logo, huisstijl en ontwerp van alle uitingen) of alleen één specifieke campagne. Wat het ook is, we zorgen voor een hoogstaande vorm voor jouw organisatie en boodschap.

Brandmanagement en merkbewaking

Voor het opbouwen van een sterk merk en geloofwaardige reputatie, is het erg belangrijk dat je uitstraling overal herkenbaar en consistent is. Dat is voor veel bedrijven makkelijker gezegd dan gedaan. Na een tijdje verslapt de aandacht en worden boodschappen geplaatst die niet passen bij je zorgvuldig gevormde publieke imago. Wij helpen je dit ook over langere tijd intact te houden.

We helpen je met het opbouwen van een duurzame relatie

Engaging by doing, not telling
. Als je dingen doet waarvan anderen beter worden, hoef je alleen maar daarover te praten om relevant en aantrekkelijk te worden. Zo simpel kan het zijn. Wij helpen je bij het onderhouden van een langdurige relatie met je doelgroepen.

Marketing en contentplan

Branding is een zaak van de lange adem. Het is dus zaak om een plan te ontwikkelen en dit in de tijd uit te zetten. We maken, samen met jouw marcom-medewerkers, een planning voor langere tijd en zoeken daarbij de juiste mensen die het voor je kunnen verzorgen. Een deel van dit werk kan worden geautomatiseerd.

Website en online kanalen

Communicatie speelt zich op dit moment natuurlijk vooral online af, maar er zijn nog steeds veel momenten dat drukwerk, event en andere offline-kanalen zinvol zijn om te gebruiken. Je website is meestal de hub waar alles samenkomt. Interactie tussen site en andere media is daarom een centraal aandachtspunt.

Content creatie en redactie

Aanhoudend en regelmatig hoogwaardige artikelen schrijven, filmpjes, foto’s, illustraties en infographics maken en deze via verschillende kanalen verspreiden: dit is wat nodig is om zichtbaar en relevant te blijven. We helpen je om dit voor langere tijd voor elkaar te krijgen. We maken daarvoor een abonnement, gericht op wat jouw organisatie nodig heeft.

Bekendheids- en introductiecampagne

Heb je een nieuw product of nieuwe dienst ontwikkeld of ben je een starter? Wij ontwerpen een opmerkelijke, spetterende of juist sympathieke campagne voor je waarmee je bij jouw doelgroepen in beeld komt. Dat kan offline zijn, online via alle digitale kanalen of een combinatie daarvan. Dit is een kortlopende campagne waarmee je jezelf op de kaart zet.

Hoe werken we?

Aanpak
Manufesta combineert grondige analyse met creativiteit om je reële impact en communicatie te verbeteren.
 onze werkwijze
Proces
Organisaties verschillen in volwassenheid, grootte en uitdaging. Ons werkproces is daarom flexibel en afgestemd op jouw vraag.
het werkproces
Onze stijl
Manufesta is een ervaren bureau met een eigen stijl van werken. We vragen én geven volledige betrokkenheid en inzet in wat we doen.
Zo werken wij
Ben je klaar om in actie te komen? Wil je ook een positieve impact hebben op je omgeving en dat gebruiken in je marketing en branding? Dan ben je klaar voor Manufesta. We praten graag met je over je plannen en vragen.
Neem contact op >
  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menucross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram