logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Identiteit, logo, huisstijl, website, redactioneel

Software die de vrijheid geeft om zelf je keuze te maken

Usoft

nieuwe identiteit markeert volgende stap

USoft was al 30 jaar actief in het modelmatig automatiseren van bedrijfsprocessen met als basis een business rules engine. Daarmee verwierf het bedrijf klanten zoals Schiphol, die het USoft-platform gebruikt voor de ondersteuning van ‘real time decision making’ en gepersonaliseerde informatie-uitwisseling met passagiers.

In begin 2020 werd een nieuwe weg ingeslagen en werd USoft opnieuw gepositioneerd als low code-ontwikkelaar voor back-end oplossingen. Daarmee lift het mee op de snel groeiende populariteit van no- en low code-platforms De focus bij USoft ligt alleen niet op lichte en snelle mobiele of webapps maar op de veel complexere automatisering van back-end bedrijfsprocessen. Wat USoft onderscheidt van veel vergelijkbare aanbieders, is dat ze, bovenop bestaande en legacy-systemen, een ‘intelligente’ tussenlaag bouwen die communiceert met moderne systemen. Zo heb je best of both worlds.

“Innovatie ontstaat als je de ruimte hebt je eigen route uit te stippelen, nieuwe ideeën uit te proberen en kansen te benutten. Met USoft kan dat. Ons intelligente en flexibele low-code platform geeft je volledige controle over jouw data en wat je hiermee wilt bereiken.

Omdat onze technologie draait op de kracht van bedrijfsregels, weet je zeker dat de context van jouw organisatie altijd het start-, middel- en eindpunt is.”

De nieuwe positionering moest worden ondersteund door een rebranding. Daarvoor werden identiteit en visuele presentatie opnieuw vastgesteld. In een serie workshops kwam naar voren dat vrijheid het kernidee van de USoft aanpak is. Geen software die je dwingt om je aan te passen aan zijn beperkingen, maar een platform gebaseerd op business rules die zich vormt naar bestaande processen. Die juist ruimte maakt, je vrijheid geeft om te doen wat jíj wilt in je bedrijf.

Wij ontwierpen rondom dit thema een logo en nieuwe visuele stijl die een enorme verjonging in uitstraling gaf. Deze stijl werd toegepast op alle voorkomende uitingen in het bedrijf, van standaard huisstijl-middelen, tot website en publicaties.

Manufesta-USoft-brandbook
In het handboek huisstijl wordt de visuele aanpak stap voor stap uitgelegd op basis van basis bouwstenen. We gaven USoft een rijke stijl en tientallen losse onderdelen – vormen, iconen, templates – waarmee ze zelf hun uitingen konden ontwerpen zonder dat het een rommeltje werd.

Explore new possibilities

In de huisstijl wordt veelvuldig gebruikgemaakt van metaforen voor (bewegings)vrijheid: wegen, reizen, transport, rondtrekken, op avontuur gaan... We maakten hier nog wat extra vormentaal bij met de zinnen Explore new possibilities, Expect the unexpected en Experience new ways. Samen met de strakke vormentaal vormt dit een aantrekkelijk visueel geheel.

  • Manufesta-USoft-spread-1
  • Manufesta-USoft-ebook-omslag
  • Manufesta-USoft-spread-2

Kleurrijke en rijke huisstijl

services

Workshops merkidentiteit, logo, huisstijl, ontwerp en bouw website, aankleding kantoor, redactioneel ontwerp, social media-banners en illustraties.

credits

merkstrategie: i.s.m. brandfabric
fotografie: Maarten van der Wal

  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram