logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Merkpositionering, creatief concept en website

Elke dag betere beslissingen door inzicht in je data

Riviq

Business intelligence to the max

TopBI was een belangrijke en sterke speler op het gebied van data, analytics en data visualisatie. Opgericht in 2006 door drie gedreven business intelligence adviseurs, was het uitgegroeid tot een organisatie van meer dan 40 medewerkers. Zoals zo vaak met een naam die vertelt wat je doet, liep TopBI tegen een probleem aan: de naam dekte niet meer de lading.

Omdat de organisatie klaar was voor een volgende fase, was het tijd voor een nieuwe positionering met bijbehorend jasje. Wij werden gevraagd voor een complete rebranding: identiteit, naam, huisstijl en verdere creatieve realisatie, waaronder de website.

“Bij de naam Riviq denken we aan een rivier, een constante stroom van informatie. Een rivier brengt energie met zich mee en zoekt constant naar nieuwe wegen. Dat is precies wat wij doen. Wij helpen organisaties met de constante stroom van data omzetten in waardevolle informatie, hierbij zoeken we constant naar de beste methoden voor iedere opdrachtgever.”
Manufesta-Riviq-wand2
We ontwierpen een eenvoudige maar stoere en zeer herkenbare visuele stijl. In taal- en beeldgebruik geven we weer wat Riviq voor je doet: laten zien wat je allemaal kunt bereiken met die data waarover je beschikt. Riviq bestaat uit een club jonge mensen, en dat zie je terug in het beeldgebruik.

Creatief proces

Het creatieve traject was uitgebreid. Uit de positionering bleek dat geen enkel element uit de bestaande huisstijl kon blijven. Te beginnen met de naam. Nadat Riviq was gekozen, werd het concept afgebakend met stylescapes. Daarna volgden logo, huisstijl, website en diverse andere uitingen: ebooks, banners en standinrichting.

Slider [sectie, breedte is 100%, page-width]

  • Manufesta-Riviq-whitepaper

Fotografie

Fotograaf Maarten van der Wal maakte volledig gebruik van het HNK-gebouw in Leidschendam om sfeervolle foto’s te maken van het team en de oprichters.
Manufesta-Riviq-foto-1
Manufesta-Riviq-foto-3
Manufesta-Riviq-foto-5
Manufesta-Riviq-foto-6
Manufesta-Riviq-foto-8

Huisstijl

We ontwierpen een strakke, eenvoudige en daarmee leesbare visuele stijl. De no nonsense-aanpak van Riviq zie je terug in de krachtige typografie, eenvoudig kleurenschema en vlakverdeling.
Manufesta-Riviq-logo

services

Merkpositionering, naam, creatief concept, logo, huisstijl, art-direction, website, redactioneel ontwerp, on- en offline uitingen.

credits

merkstrategie: i.s.m. brandfabric
fotografie: Maarten van der Wal

  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram