logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Branding & identiteit

Het beste uit werknemers halen 

O&O fonds

DNV arnhem

O&O fonds is een verzameling van opleidings- en ontwikkelingsfondsen voor grondstoffen energie en omgeving, kabel & telecom, netwerkbeheer, energieproductie en -levering en waterbedrijf. Het is een arbeidsfonds: een stichting die door werkgevers- en werknemersorganisaties wordt bestuurd. Zo’n fonds zorgt ervoor dat dat het aanbod en het niveau van de vakbekwaamheid van (mogelijke) werknemers in een sector op peil blijft.

Dat doen ze door subsidies te verstrekken waarmee bedrijven kunnen investeren in de persoonlijke en professionele ontwikkeling van hun medewerkers. Het vinden en binden van goede medewerkers wordt zo eenvoudiger. De bedoeling is dat werknemers zich prettig voelen in hun werk en beschikken over de juiste vaardigheden om hun werk goed te kunnen doen.

‘Gezond, fit, met plezier of zelfs bevlogen aan het werk blijven tot aan je pensioen.’

Manufesta helpt het O&O fonds bij het op touw zetten van activiteiten die werknemers in de energiesector helpen zich verder te ontplooien en de instroom van nieuwe mensen bevorderen. We hebben bijgedragen door een heldere  merkarchitectuur te ontwerpen met een aantrekkelijke visuele stijl. De individuele fondsen zijn voldoende verschillend en toch herkenbaar als lid van dezelfde familie.

Campagne gericht op het verminderen van werkdruk.

Campagne werkdrukonderzoek

TNO heeft in opdracht van het O&O fonds een onderzoek ontwikkeld waarmee de werkdruk van werknemers in kaart kan worden gebracht. Manufesta ontwikkelde een campagne die werknemers stimuleert mee te werken aan het onderzoek.

O&O fonds en de arbeidsmarkt 

De arbeidsmarkt verandert en medewerkers in vrijwel alle sectoren merken dat. Ze werken harder met minder collega’s. O&O fonds helpt werkgevers met betrokken en bevlogen medewerkers, die fysiek en mentaal fit zijn.

Investeren in talent

Om het echte dagelijkse gevoel van de werknemers in de energiesector in beeld te brengen zijn een aantal werknemers gefotografeerd in hun eigen werkomgeving. Deze beelden staan centraal in diverse uitingen van het O&O fonds naar werkgevers en werknemers.

fotografie: chris Bonis
Screenshots van de cao app in ontwikkeling

O&O identiteit

Manufesta heeft een brandingstructuur ontwikkeld waarin elk O&O fonds zelfstanding kan opereren met behoud van de binding met het overkoepelende fonds. Om werknemers te enthousiasmeren is een luchtige & kleurrijke stijl ontwikkeld.
De identiteit van het O&O fonds bestaat uit een corporate merk met een aantal sectorfondsen. 
Scholen, opleiden en ontwikkelen met het O&O fonds.
Corporate O&O fonds uiting
Communicatieuiting van het sectorfonds PLb.
Informatieve waaier over de activiteiten van het O&O fonds.
Elk sectorfonds communiceert met behulp van een eigen subhuisstijl.

O&O website

services

Merkidentiteit, grafisch ontwerp, campagne, website, art direction

credits

branding: i.s.m. VA
fotografie campagne
: Chris Bonis
tekst: O&O fonds

case WENB

Samen werken aan werk

O&O fonds is gelieerd aan de werkgeversvereniging WENB. Hiervoor heeft Manufesta de branding en identiteit gerevitaliseerd. 
Lees verder
  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram