logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Merkactivatie

Zorgcampagne zet medewerkers in het zonnetje

Middin en Senions

complexe merkarchitectuur en introductie

Middin is als zorginstelling met meerdere vestigingen ontstaan uit een serie fusies. Dat ligt altijd gevoelig omdat lokale tehuizen vaak zijn verankerd in de buurt waar ze staan. Een andere naam, zeker van een nieuwe en onbekende organisatie, krijgt dan met weerstand te maken. Daarnaast was ouderenzorg toegevoegd aan het portfolio – geen vanzelfsprekendheid in combinatie met verstandelijke, lichamelijke en/of meervoudige beperkingen. Voor deze afdeling was de naam Senions bedacht. Beide namen hadden een verbinding, maar stonden ook relatief los van elkaar.

Voor Middin en Senions wilden we met een doordachte publiekscampagne in één klap beide namen introduceren vanuit een centrale visie en identiteit. Die werden vastgesteld in een paar workshops. Voortbouwend op de nieuwe huisstijl ontwikkelden wij een campagne. Belangrijkste idee was de verschillende typen cliënten in beeld brengen met hun problemetiek, én direct de rol die de medewerkers van Middin en Senions spelen voor deze mensen.

Manufesta-Middin drie affiches
Cliënten en hun verzorgers werden steeds samen afgebeeld. De tekst verwijst naar het verhaal van de cliënten. Voor ieder van hen is een webpagina gemaakt met daarop het verhaal. De affiches nodigen lezers uit om deze te bekijken en lezen.
Foto: sacha grootjans

Multi channel publiekscampagne

De campagne was multi-channel met een combinatie van thema-website, e-mailnieuwsbrieven, folders, weggevertjes en zichtbaarheid in het straatbeeld. Ook werd een conferentie georganiseerd waarin het werk van Middin en Senions aan de orde kwam. Voor al deze kanalen ontwikkelden we diverse uitingen.

Belang van de medewerkers in beeld gebracht

We wilden voor deze campagne laten zien wat de medewerkers van Middin betekenen voor de cliënten. Daarvoor wilden we ze beiden in beeld: de cliënt op de voorgrond en de hulpverleners en verzorgers op de achtergrond.  Uitgaande van dit concept maakte Sacha Grootjans prachtige foto’s. Speciaal detail is de belichting achter het hoofd van de cliënt waardoor er een soort halo rondom de haren ontstaat.
Manufesta-Middin-foto-2
Manufesta-Middin-foto-4
Manufesta-Middin-foto-5
Manufesta-Middin-foto-5
Manufesta-Middin-foto-6
Bekendheid creëren in korte tijd betekent je naam en vormentaal op zoveel mogelijk dragers aanbrengen en die verspreiden in het gebied waar je actief bent.
Manufesta-Middin-tas-2
  • Manufesta-Middin-3-folders-1
  • Manufesta-Middin-3-folders2

services

Strategie en identiteit, campagneconcept, grafisch ontwerp, art-direction.

credits

Strategie en concepting: i.s.m. brandfabric
fotografie: Sacha Grootjans
tekst: Middin

  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram