logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Internationale marktintroductie en campagne

Een divers en menselijk gezicht voor een impact-organisatie

Deloitte

deloitte: allang geen accountants meer

Deloitte hoort bij de zogenaamde Big four en is de grootste private service-organisatie ter wereld. Meer dan 175 jaar oud, ruim meer dan 330.000 medewerkers actief in meer dan 150 landen en met een jaaromzet van 50 miljard dollar in 2020. Ooit begonnen als accountantskantoor houdt het zich nu bezig met belastingen, juridische dienstverlening, financieel advies, audit, compliency en risk, en forensic en financiële opsporing.

Zoals zovele accountancy-bedrijven ontwikkelde Deloitte zich al snel tot een organisatie met een breed pakket aan dienstverlening. Maar daar houdt het niet op: er is hier zoveel expertise verzameld, dat de behoefte ontstaat om zelf eigen software te ontwikkelen en implementeren. Soms omdat het ooit is ontwikkeld voor eigen gebruik, soms omdat men vindt dat het beter kan.

Wij zijn in de afgelopen jaren betrokken geweest bij het in de markt zetten van vier gespecialiseerde diensten met een duidelijke digitale insteek: RegMiner, Process X-ray, Cyber en Forensic and Financial Crime. Samen met pr-bureau Marcommit verzorgden we de creatieve en visuele vertaling.

Voor Regminer ontwierpen we een site gericht op lead generatie. Regminer is  software die op basis van AI juridische teksten kan scannen en de informatie kan opslaan in een database. Juridische diensten kunnen deze in een overzichtelijke interface doornemen om te controleren of contracten en regelingen conform actuele wetten zijn opgesteld.

Visuele stijl binnen de mogelijkheden van een global huisstijl

Het ontwikkelen van een eigen visuele stijl binnen een strak gereguleerde huisstijl is een kwestie van het opzoeken van de randen. De global brand guidelines staan niet veel toe, maar geven wel voldoende ruimte voor een eigen invulling. Eén beeldelement staat centraal en daaraan valt niet te ontkomen: de cirkel. Naast een redelijk uitgebreid kleurenpalet zul je hiermee moeten werken om iets unieks en herkenbaars te ontwerpen.

Sales enablement

Om het verhaal te vertellen, ontwierpen we verschillende hulpmiddelen voor de interne en externe marketing en sales: factsheets, slides, folders en infographics.
Een centraal uitgangspunt in alle uitingen was de focus op de mensen die het doen. Daarbij is veel aandacht besteed aan diversiteit. Dat is niet alleen een kwestie van representatie – het is een vereiste in een globale organisatie.
Een complexe technologie op de meest eenvoudige manier laten zien, zodat mensen deze direct kunnen begrijpen. We ontwierpen een aantal infographics waarin technologie simpel werd gemaakt.
Voor diverse teams ontwierpen we complete sales presentaties. Hierin werd gefocust op een logische verhaallijn en het laten zien van alleen díe informatie die mensen nodig hebben op keuzes op te baseren.
Voorstel voor een omslag. De brand guidelines van Deloitte zijn strikt maar geven voldoende speelruimte om een herkenbare stijl te ontwerpen.
Voorstel voor een omslag. In de schetsfase werd gebruikgemaakt van stockbeelden, die later werden vervangen door portretten van Deloitte-medewerkers.
De cirkel is een vast en centraal beeldelement in alle uitingen van Deloitte. Dat betekent niet dat je deze niet ruim kunt zien. Sterker nog: de randjes móeten rafelig zijn.

services

Merkstrategie, brand guidelines, visueel concept, sales enablement en ontwerp website.

credits

strategie en identiteit: i.s.m. brandfabric en Marcommit
project-management en accountbeheer: Marcommit

  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram