Middin is als zorginstelling met meerdere vestigingen ontstaan uit een serie fusies. Dat ligt altijd gevoelig omdat lokale tehuizen vaak zijn verankerd in de buurt waar ze staan. Een andere naam, zeker van een nieuwe en onbekende organisatie, krijgt dan met weerstand te maken. Daarnaast was ouderenzorg toegevoegd aan het portfolio – geen vanzelfsprekendheid in combinatie met verstandelijke, lichamelijke en/of meervoudige beperkingen. Voor deze afdeling was de naam Senions bedacht. Beide namen hadden een verbinding, maar stonden ook relatief los van elkaar.
Voor Middin en Senions wilden we met een doordachte publiekscampagne in één klap beide namen introduceren vanuit een centrale visie en identiteit. Die werden vastgesteld in een paar workshops. Voortbouwend op de nieuwe huisstijl ontwikkelden wij een campagne. Belangrijkste idee was de verschillende typen cliënten in beeld brengen met hun problemetiek, én direct de rol die de medewerkers van Middin en Senions spelen voor deze mensen.
De campagne was multi-channel met een combinatie van thema-website, e-mailnieuwsbrieven, folders, weggevertjes en zichtbaarheid in het straatbeeld. Ook werd een conferentie georganiseerd waarin het werk van Middin en Senions aan de orde kwam. Voor al deze kanalen ontwikkelden we diverse uitingen.
Strategie en identiteit, campagneconcept, grafisch ontwerp, art-direction.
Strategie en concepting: i.s.m. brandfabric
fotografie: Sacha Grootjans
tekst: Middin
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service