Argos Zorggroep is een organisatie van instellingen voor ouderenzorg in de regio Schiedam/Rotterdam. Zij biedt zorg, behandeling en gezelligheid aan ouderen. Dat kan thuis of in één van de 13 huizen voor verzorging en/of revalidatie. Na een serie fusies en overnames, moest Argos zich duidelijker en onderscheidender positioneren in de lokale omgeving. Wij werden gevraagd om een nieuw logo te ontwikkelen, gebaseerd op een sterk inhoudelijk concept. Daaruit rolde vervolgens huisstijl, website en een breed assortiment aan digitale en fysieke uitingen. Hiermee laat de organisatie zich zien als modern, kleurrijk en liefdevol.
Bovenstaand fragment uit het bekende gedicht Cranky old man (ook: woman) laat duidelijk zien wat het thema was van het creatieve concept. In ieder ouder mens schuilt een enorme geschiedenis: een universum aan ervaringen en kennis. Hoe fragiel en kwetsbaar ze ook zijn op het moment dat deze ouderen gaan wonen in dit huis, ze zijn van onschatbare waarde vanwege hun levenservaring.
Iedere oudere is ooit jong geweest, heeft opmerkelijke en gekke dingen gedaan, heeft familie, vrienden en geliefden (gehad)… een rijk leven geleid. Als verzorgende kijk je door de buitenkant heen en zie je de persoon achter het oude lichaam.
In de zorg is het krijgen en houden van de juiste mensen niet eenvoudig. Het werk is zwaar, de beloning mager en de omstandigheden op de werkvloer niet altijd even plezierig. Ook de druk van registratie en administratie maakt het er niet fijner op. Je wilt je handen uit de mouwen te steken en het leven van de bewoners makkelijker en leuker maken. Daar horen digitale verslagen en rapporten niet bij.
Geen wonder dat de achterdeur wijd open staat: ziekteverzuim en verloop zijn torenhoog. Instellingen zelf kunnen maar zóveel doen aan de oorzaken hiervan. Intern wordt hard gewerkt, en ondertussen werden wij ingeschakeld om een arbeidsmarktcampagne te ontwerpen en helpen uitrollen. In tekst en beeld werden de doelgroepen aangesproken op thema’s die voor hen belangrijk zijn: balans werk-privé, kans om door te groeien en te leren, en aangesproken worden op je roeping als hulpverlener.
Binnen een organisatie van 13 huizen en ruim 1.600 medewerkers gebeurt een boel. Om iedereen te laten weten wat er gaande is, wat er van hen wordt gevraagd en om alle neuzen dezelfde kant op de krijgen, is voortdurende communicatie en interne branding nodig. Dat doen we respectvol, positief en enthousiasmerend. Want dat verdienen ze.
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service