We weten dat een consistente huisstijl bijdraagt aan de reputatie van bedrijven en organisaties. Daarvoor is het wel nodig dat iedereen binnen het bedrijf zich houdt aan de spelregels en gebruikmaakt van de daarvoor bedoelde templates, meestal in Office. Maar mensen zijn eigenwijs en als je een multinational bent met vestigingen in allerlei landen, is het erg moeilijk om de kikkers in de kruiwagen te houden. Binnen no time ontstaat er wildgroei en gaan mensen hun eigen interpretatie van de huisstijl gebruiken in correspondentie en marketing. Voor je het weet heb je niet één overkoepelende huisstijl, maar een scale aan lokale varianten. Niet goed.
iWriter is een add on voor Office 365. Het stelt organisaties met veel vestigingen of afdelingen, meestal verspreid over een groot gebied, in staat grip op hun huisstijl te houden. iWriter doet dat door template-management: voor alle uitingen binnen de organisatie ontwerp je op één centrale plek een template met alle huisstijlelementen op de juiste plek. Als je als medewerker, waar ook ter wereld, een offerte wilt maken, dwingt iWriter je om het template te kiezen. Om dit gedrag te stimuleren en belonen, beschikt het programma over veel geautomatiseerde en data-gedreven functies die het maken van zo’n document veel simpeler en sneller maken. Win-win.
De markt van brand- en huisstijlmanagement is vrij klein. Bijkomend probleem voor de ontwikkelaars is dat het afzetkanaal – de Microsoft Store – zo zijn eigen spelregels heeft en je beperkt in je mogelijkheden. ‘Bovenaan staan’ is hier letterlijk van levensbelang. Dat maakt het een zeer competitieve markt. Eén van de grootste concurrenten van iWriter was het Deense Templafy. En zoals vaker gebeurt nadat wij een klant in de schijnwerpers hebben gezet: iWriter werd overgenomen door Templafy en maakt nu, met kantoor en alle medewerkers, deel uit van dit bedrijf. Ons werk aan huisstijl en website was kort maar hevig, zeg maar.
Identiteit, concept, update huisstijl, ontwerp website, social media-visuals, redactioneel ontwerp ebooks en whitepapers.
merkstrategie: i.s.m. brandfabric
fotografie: Maarten van der Wal
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service