Over de hele wereld zijn mensen fan van superhelden, magische figuren uit beroemde boekenseries en personages uit animatiefilms en stripverhalen. Denk Star Wars, Harry Potter, Spiderman en Lord of the Rings, maar ook hoofdrolspelers uit de meer obsture manga-verhalen. Met Funko Pops kunnen zij hun helden in huis halen. Dit is wereldwijd een enorme markt.
En vergis je niet: we praten hier niet over alleen kinderen en tieners. De grootste verzamelaars zijn mensen tussen de 30-45 jaar. Zij willen graag weer even terug naar hun jeugdjaren en de mooie momenten die zij daar hebben meegemaakt, herbeleven. Dat doen ze door bijvoorbeeld miniatuur-figuren te kopen en die op een plek neer te zetten waar ze voortdurend in beeld zijn. Sommigen zijn zo verslingerd, dat ze complete vitrinekasten en kamers hebben gevuld met memorabilia.
Webshop Back To The Toys begon in 2017 als een hobbyproject. De eigenaars waren zelf grote fans en bestelden regelmatig goodies op verschillende websites. Dat was niet altijd een prettige gebruikerservaring. Zoals zo vaak, dachten zij dat ze het beter konden. Back to the Toys was geboren.
Gevestigd in Breda, is het nu de grootste (web)shop in Funko Pops en meer in Nederland. De vernieuwde webshop ging in het najaar van 2021 live. Je kunt daar terecht voor Funko Pops, beelden en replica's, collectibles en memorabilia, action figures, fashion en accessoires, en allerlei geschenken.
Om de marketing van Back to the Toys een gezicht te geven, ontwierpen we een serie avatars. Hun vorm is gebaseerd op de bobbleheads die typerend zijn voor de FunkoPops. Het zijn kleine, ondeugende maar eigenlijk best lieve ‘monstertjes’. Zij verschuilen zich meestal maar kunnen op de meest onverwachte momenten opduiken.
Strategie en identiteit, logo, huisstijl, beeldtaal, architectuur, ontwerp en gebruikerservaring van de webstore.
Identiteit: i.s.m. brandfabric
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service