logo Manufesta
Act now for a better future
Manufesta

Logo, huisstijl en online store

Ondeugende en frisse stijl voor online winkel

Back to the Toys

wereldwijde markt voor liefhebbers van memorabilia

Over de hele wereld zijn mensen fan van superhelden, magische figuren uit beroemde boekenseries en personages uit animatiefilms en stripverhalen. Denk Star Wars, Harry Potter, Spiderman en Lord of the Rings, maar ook hoofdrolspelers uit de meer obsture manga-verhalen. Met Funko Pops kunnen zij hun helden in huis halen. Dit is wereldwijd een enorme markt.

En vergis je niet: we praten hier niet over alleen kinderen en tieners. De grootste verzamelaars zijn mensen tussen de 30-45 jaar. Zij willen graag weer even terug naar hun jeugdjaren en de mooie momenten die zij daar hebben meegemaakt, herbeleven. Dat doen ze door bijvoorbeeld miniatuur-figuren te kopen en die op een plek neer te zetten waar ze voortdurend in beeld zijn. Sommigen zijn zo verslingerd, dat ze complete vitrinekasten en kamers hebben gevuld met memorabilia.

‘Waarom doen we bij  Back To The Toys wat we doen? Omdat we vinden dat iedereen, waar ook ter wereld, het nostalgische gevoel van vroeger weer even mag herbeleven.’

Webshop Back To The Toys begon in 2017 als een hobbyproject. De eigenaars waren zelf grote fans en bestelden regelmatig goodies op verschillende websites. Dat was niet altijd een prettige gebruikerservaring. Zoals zo vaak, dachten zij dat ze het beter konden. Back to the Toys was geboren.

Gevestigd in Breda, is het nu de grootste (web)shop in Funko Pops en meer in Nederland. De vernieuwde webshop ging in het najaar van 2021 live. Je kunt daar terecht voor Funko Pops, beelden en replica's, collectibles en memorabilia, action figures, fashion en accessoires, en allerlei geschenken.

Back to the Toys avatars

Avatars

Om de marketing van Back to the Toys een gezicht te geven, ontwierpen we een serie avatars. Hun vorm is gebaseerd op de bobbleheads die typerend zijn voor de FunkoPops. Het zijn kleine, ondeugende maar eigenlijk best lieve ‘monstertjes’. Zij verschuilen zich meestal maar kunnen op de meest onverwachte momenten opduiken.

Merchandising

Back to the Toys wil meer zijn dan alleen een webwinkel. Het wil een community van liefhebbers van over de hele wereld vormen. Daarvoor willen ze aanwezig zijn op alle comic cons, events en als fysieke winkel in zoveel mogelijk steden als mogelijk. De plannen voor de toekomst zijn groot.
BacktotheToys-hoodie-1

Funkopops

Funko is een bedrijf dat sinds 1998 nostalgisch speelgoed op de markt brengt. Ze zijn vooral bekend geworden met hun FunkoPops: bobblehead-poppetjes van bekende figuren uit de populaire cultuur. Van vrijwel iedere hoofdrolspeler uit (animatie- en teken-)films, boeken en spelletjes zijn er meerdere poppen te koop. Ze kenmerken zich door hun grote bobblehead met enorme ogen.

Online Store

Een online store werkt iets anders dan een gemiddelde B2B-website. Een shop is core business – de plaats waar het geld wordt verdiend. De lat ligt hier dus aanmerkelijk hoger, zowel in gebruikerservaring als in achterliggende techniek. Iedereen verwacht namelijk dat een webwinkel hetzelfde werkt als Amazon, Bol of Coolblue, ook als het een kleinere winkel met een flink kleiner budget is.
  • website Back to the Toys mobiel 1
  • website Back to the Toys mobiel 2
  • website Back to the Toys homepage
  • website Back to the Toys productpagina
  • website Back to the Toys bestellen

services

Strategie en identiteit, logo, huisstijl, beeldtaal, architectuur, ontwerp en gebruikerservaring van de webstore.

credits

Identiteit: i.s.m. brandfabric

  • Manufesta logo's klanten 1
    Manufesta logo's klanten 2
  • Manufesta logo's klanten 3
    Manufesta logo's klanten 4
  • Manufesta logo's klanten 5
    Manufesta logo's klanten 6
  • Manufesta logo's klanten 7
    Manufesta logo's klanten 8
logo Manufesta
Bureau voor duurzame merkstrategie en communicatie
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram