USoft was al 30 jaar actief in het modelmatig automatiseren van bedrijfsprocessen met als basis een business rules engine. Daarmee verwierf het bedrijf klanten zoals Schiphol, die het USoft-platform gebruikt voor de ondersteuning van ‘real time decision making’ en gepersonaliseerde informatie-uitwisseling met passagiers.
In begin 2020 werd een nieuwe weg ingeslagen en werd USoft opnieuw gepositioneerd als low code-ontwikkelaar voor back-end oplossingen. Daarmee lift het mee op de snel groeiende populariteit van no- en low code-platforms De focus bij USoft ligt alleen niet op lichte en snelle mobiele of webapps maar op de veel complexere automatisering van back-end bedrijfsprocessen. Wat USoft onderscheidt van veel vergelijkbare aanbieders, is dat ze, bovenop bestaande en legacy-systemen, een ‘intelligente’ tussenlaag bouwen die communiceert met moderne systemen. Zo heb je best of both worlds.
De nieuwe positionering moest worden ondersteund door een rebranding. Daarvoor werden identiteit en visuele presentatie opnieuw vastgesteld. In een serie workshops kwam naar voren dat vrijheid het kernidee van de USoft aanpak is. Geen software die je dwingt om je aan te passen aan zijn beperkingen, maar een platform gebaseerd op business rules die zich vormt naar bestaande processen. Die juist ruimte maakt, je vrijheid geeft om te doen wat jíj wilt in je bedrijf.
Wij ontwierpen rondom dit thema een logo en nieuwe visuele stijl die een enorme verjonging in uitstraling gaf. Deze stijl werd toegepast op alle voorkomende uitingen in het bedrijf, van standaard huisstijl-middelen, tot website en publicaties.
In de huisstijl wordt veelvuldig gebruikgemaakt van metaforen voor (bewegings)vrijheid: wegen, reizen, transport, rondtrekken, op avontuur gaan... We maakten hier nog wat extra vormentaal bij met de zinnen Explore new possibilities, Expect the unexpected en Experience new ways. Samen met de strakke vormentaal vormt dit een aantrekkelijk visueel geheel.
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service