Idella ontwikkelt met ruim 100 werknemers software voor dienstverleners in de financiële sector: banken, verzekeraars en pensioenverstrekkers. Denk aan Evi Van Landschot, a.s.r. en Vivat, het moederbedrijf van Zwitserleven en Reaal. Het belangrijkste product is de Financial Suite: een totaaloplossing voor spaar, beleg- en pensioenadministraties.
Idella heette Piramide toen ze contact opnamen om een grondige rebranding te doen. Deze software-ontwikkelaar in de financiële sector was ruim 30 jaar oud en hard toe aan een nieuw jasje. Het 30-jarig jubileum was een mooi moment om identiteit, marktpositionering en visuele uitstraling onder de loep te nemen. Het werd al snel duidelijk dat zelfs de naam – vooral de naam – anders moest. Deze had in deze gevoelige sector een ‘niet helemaal gelukkige’ associatie.
Na een aantal rondes werd uiteindelijk gekozen voor Idella als nieuwe naam. Niet alleen is het een persoonsnaam, wat je de mogelijkheid geeft om de organisatie als persoonlijkheid te presenteren (‘Maak kennis met Idella!’). Ook was het ‘leeg’, schoon, zonder bestaande associaties – wat helpt bij de acceptatie door medewerkers en klanten. Tenslotte past deze naam – met de Spaanse uitspraak “Idéa” – perfect bij design thinking als nieuw basisprincipe van de organisatie.
Na een uitgebreid strategisch traject bedachten we naam, logo, huisstijl, online communicatie en content marketing-strategie. Om de naam in deze kleine en overzichtelijke markt te presenteren, kozen we voor een kleine maar opvallende campagne met o.m. advertenties in het Financieel Dagblad. Vaste klanten hoorden van de nieuwe naam uiteraard door een persoonlijk bezoek.
Uitgebreide audit met interviews met directie, marcom en meerdere oude en nieuwe medewerkers, strategie-workshops, interviews met klanten, concepting, naam, logo, huisstijl, website en social media-campagnes.
strategie en identiteit: i.s.m. brandfabric
website: i.s.m. Bamboo
fotografie: Mona Alikha
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service