Met zorg gemaakt, betrouwbaar en effectief
Uitgaven
Werk je bij een gemeente of ngo? En heb je een opdracht in het sociale domein, besparen van energie of aanpassen aan klimaatverandering? Dan heb je, om je doelgroepen te overtuigen en in beweging te krijgen, middelen nodig die betrouwbaar en aantrekkelijk zijn. De uitgaven van Manufesta zijn gemaakt om inzicht te geven en gedragsverandering te stimuleren.

Communicatietools
Dit zijn de meest populaire tools waarmee gemeenten en zelfstandige organisaties hun doelgroepen informeren en activeren.

Nieuw: 24 Wintertips voor energiezuinig en comfortabel wonen
Deze besparingscampagne is gericht op huurders én huiseigenaren uit de Middengroep. De tips zijn speciaal voor de koude winterdagen en concentreren zich op besparen op gasgebruik door ander gedrag en simpele aanpassingen. Speciaal voor huiseigenaren zijn er tips over o.a. isoleren en het stapelen van subsidies.

In 5 stappen naar een woning zonder gas
Praktische handleiding met stappenplan om huiseigenaren te stimuleren hun huis te verduurzamen. Voor gemeenten is dit een prima middel om energiebesparen en subsidies zoals ISDE en NIP onder de aandacht te brengen. Geschreven voor huiseigenaren uit de ‘middengroep’ met oudere woningen om zelf aan de slag te gaan.

24 Zomertips voor een koel huis en groene buurt
Koel en groen gaan samen. Hoe groener de omgeving van een huis, des te koeler wordt het binnen, maar ook op straat. Groen is ook goed voor de gezondheid, het zorgt voor schone lucht en dempt geluid. Vogels, vlinders, egels en bijen zijn er blij mee. En als bewoners de buurt samen met de buren groener maken, is het ook nog eens gezelliger.

24 tips om energie te besparen
Besparen op gas en elektriciteit wordt steeds belangrijker. Manufesta heeft daarom een besparingscampagne ontwikkeld voor gemeentes, energiecoöperaties en woningbouwcorporaties, gericht op huurders en bewoners. Er zijn 24 besparingstips waarmee je honderden euro’s kunt besparen. Deze campagne is al door meer dan 120 gemeenten succesvol ingezet in Nederland.

40 Tips om energie te besparen in de toeristische sector
Serie tips onwikkeld voor de toeristische sector in de trekpleister Middelburg. In het kader van het Europees project DETOCS wil de gemeente de bewustwording over energie daar vergroten. Bedrijven in deze branche – horeca, publieksaccomodaties, retail en bezienswaardigheden – lijken genoeg op elkaar voor één verzameling tips.
Niet gevonden wat je zocht?
Bij Manufesta maken we regelmatig maatwerk dat is afgestemd op speciale doelgroepen of een specifieke situatie. Heb je een vraag die maatwerk vraagt? Leg die aan ons voor – we denken graag met je mee.
Bespreek je idee
Wij werken nu aan
Op weg naar een circulaire economie
Bij Manufesta werken we continu aan nieuwe tools voor actuele onderwerpen. Circulair richt zich op dit moment vooral op de maakindustrie. Maar wat kunnen burgers doen om bij te dragen aan een kringloop-economie? Daarover gaat onze volgende uitgave.
Hen je goede ideeën hierover? We horen graag van je!

inzicht en handelingsperspectief
De Manufesta manier
Bij alles wat we maken gaan we uit van een paar vaste waarden waaraan je ons kunt herkennen. Dit zijn de drie pijlers onder al onze uitgaven.
Praktisch en direct bruikbaar
We gaan voor toegankelijke, leesbare en begrijpelijke boodschappen. Jouw doelgroep wil geen aansporing – ze wil weten wat ze moet doen. Alles wat niet bijdraagt aan inzicht en aanzet tot actie, halen we weg. Het ontwerp en de illustraties helpen verder om het zo eenvoudig en makkelijk mogelijk te maken.
Herkenbaar en daardoor neutraal
Je krijgt onze tools op maat voor jouw organisatie gemaakt. Met eigen logo, tekst en huisstijl. Waar mogelijk kun je ook de inhoud afstemmen op jouw lokale situatie. Zo herkennen de onvangers de afzender als een neutrale (en niet commerciële) partij. Daarom worden ze sneller aanvaard en is hun effect veel groter.
Onafhankelijk en betrouwbaar
Manufesta ontwikkelt en ontwerpt zelf, in samenwerking met onafhankelijke experts. Er zit extreem veel zorg en aandacht in onze producten. De informatie is actueel en betrouwbaar. Alle uitgaven worden regelmatig aangepast aan de actualiteit. Zo weet je zeker dat jij jouw doelgroepen echt verder helpt.