Makers van sterke communicatie
Over Manufesta
Manufesta wil bijdragen aan een schone, klimaatbestendige en veilige leefomgeving voor iedereen. Dat doen we door waar we goed in zijn, te gebruiken om anderen beter te laten werken. Onze kracht zit in strategische communicatie, gedragsverandering en visueel ontwerp.
Hiermee helpen we organisaties die zich met duurzaamheid en leefbaarheid bezighouden: lokale overheden en ngo’s zoals energiecoöperaties en buurtinitiatieven, om hun doelgroepen beter te informeren en tot handelen te bewegen.

Wie is Manufesta?
Manufesta is begonnen als communicatie- en brandingbureau voor bedrijven en organisaties die de wereld beter willen maken. De laatste jaren richten we ons op het zelf ontwikkelen van communicatietools waarmee organisaties met een maatschappelijke taak (gemeenten en ngo’s zoals energiecoöperaties en buurtinitiatieven), hun doelgroepen kunnen informeren en activeren.
Wij zijn gedreven om de de kracht van ons vak – het strategisch inzetten van communicatie en daar de juiste vorm aan geven met hoogwaardig grafisch ontwerp – te gebruiken om onze wereld te verduurzamen en vergroenen. Als professionals die hun sporen hebben verdiend, halen we er veel voldoening uit om hieraan een positieve bijdrage te leveren.
Het team
Manufesta bestaat uit twee ervaren professionals die in nauwe samenwerking met experts, adviseurs, energiecoaches en drukkers de beste en meest effectieve tools ontwikkelen om mensen zo goed mogelijk te informeren en in beweging te krijgen.

Bas Holtzer
“Mensen en organisaties bewegen om iets goeds te doen, is magisch. Als werk betekenis heeft bovenop alleen geld verdienen, zie je mensen opbloeien en is iedereen gemotiveerd om hun beste beentje voor te zetten.
Ik ondersteun al 25 jaar bedrijven en organisaties in hun branding en communicatie, met mijn bureau Looksee. Ik wil dat zij inzien dat ze niet alleen maar bestaan om geld te verdienen, maar erkennen dat zij een impact hebben op mensen, samenleving en de natuurlijke omgeving. En dat zij die impact gebruiken om een positieve bijdrage te leveren.
Juist als ontwerper en merkstrateeg wil ik mijn expertise gebruiken om de wereld beter te maken. Dat doe ik door mensen te bewegen om daadwerkelijk stappen te zetten, in plaats van er alleen over te praten.”

Wim van der Wiel
“Mooie dingen maken is al lang geen einddoel meer. Mensen aanspreken, inspireren en in beweging brengen is veel interessanter. Dat je daarvoor design- en brandingskills nodig hebt, spreekt voor zich.
Ik werk al ruim 21 jaar voor grote organisaties als ontwerper in de bureauwereld; eerst bij VA (Vormgeversassociatie), nu in mijn eigen bureau Diepzicht. In die tijd werd het me duidelijk dat veel organisaties vooral met zichzelf, hun doelgroep en de markt bezig zijn. Terwijl de vraag wat je betekenis voor het grotere geheel is, juist zo boeiend en nodig is.
Ik was een tijd coördinator van een wijkinitiatief dat zich bezighoudt met de energietransitie en werkt aan een duurzame wijk. Ik wil mijn ervaring als design- en brandspecialist inzetten om hier een bijdrage aan te leveren. Met Manufesta hebben we een plek gecreëerd waar dat kan.”