Besparen op gas en elektriciteit wordt steeds belangrijker. Manufesta heeft daarom een besparingscampagne ontwikkeld voor gemeentes, energiecoöperaties en woningbouwcorporaties, gericht op huurders en bewoners. Er zijn 24 besparingstips waarmee je honderden euro’s kunt besparen. Deze campagne is al meer dan 90 keer succesvol ingezet in Nederland.
De focus van de campagne ligt op verandering van gedrag in huis en niet op grote aanpassingen aan de woning. De campagne is op een toegankelijke en nadrukkelijk niet commerciële manier vormgegeven. Dit om het bereik te vergroten en organisaties in staat te stellen eerlijk te communiceren met hun doelgroep.
De campagne heeft ook een aantal varianten voor het onderwijs. Zo is er een folder opgenomen in het EPAS lesprogramma voor het voortgezet onderwijs in Europa.
We hebben samen het het Europees parlement de besparingstips aangepast aan de verschillen tussen de Europese landen. Daarnaast zijn de besparingsbedragen verwijderd (vanwege de verschillen in Europese energieprijzen) en zijn de tips naar het Engels vertaald.
Daarnaast is er samen met Wattnu een onderwijscampagne ontwikkeld waarmee leerlingen energiecoach junior kunnen worden.
Door het snelle stijgen van de energiekosten, krijgen steeds meer mensen moeite om rond te komen. Vooral gemeenten proberen iets te doen aan deze energie-armoede, die vooral mensen uit achterstandswijken en met een kleine beurs treft.
Samen met de gemeente Gouda hebben we een versie gemaakt die zich richt op deze soms moeilijk te bereiken doelgroep. De tips beperken zich tot meest noodzakelijke besparingen in eenvoudige bewoordingen.
De folder is gemaakt in het Nederlands, Engels en Arabisch. Er staan diverse mogelijkheden tot het opnemen van contact in vermeld en er wordt samengewerkt met hulpverleningsinstanties voor het verspreiden van de folder.
Werk je bij een gemeente, ngo of bedrijf, en ben je bezig met een project om energie te besparen? En wil je gebruikmaken van deze campagne-materialen? Dat kan! Manufesta beschikt over een groot assortiment aan direct inzetbare communicatievormen.
Je kunt één of meerdere uitingen laten opmaken in de huisstijl van jouw organisatie. Je kunt ook een aantal van de vaste uitingen gebruiken en die uitbreiden met iets dat er nog niet is. Of we kunnen een compleet nieuwe campagne ontwerpen, als je op zoek bent naar iets dat helemaal is afgestemd op jouw wensen.
Neem contact op voor wat er mogelijk is met Wim van der Wiel, +31 (0)6 520 901 68 of stuur een mailtje.
De 24 tips worden inmiddels al door zo'n 90 gemeenten, energiecoöperaties en woningcorporaties door heel Nederland gebruikt. Zo zijn inmiddels honderduizenden mensen bereikt.
Deze site wordt beschermd met reCAPTCHA.
Google Privacy Policy | Google Terms of Service